2014-09-29

Det är grönare i parken, och du ropar högt när du är där

BRIGHTON

Kvart över sju i lördags plockade Petra upp mig och vi åkte till stationen i Hitchin för att ta oss till London och sedan vidare till Brighton.
Vid 11 var vi framme, kloclan 12 hade vi hittat till vårt hostel(!)
Av någon anledning hade vi fått för oss att det var 10 min gångväg, så fel vi hade. Hostelet var helt okej, ganska slitet men hyffsat fräsch.
På hostelet mötte vi upp de andra tjejerna, så åtta stycken au pairer med olika ursprung begav sig in mot stan för att ta en buss till seven sisters, en national park. Så otroligt vackert det var där! 
Efter ett par timmars promenad tog vi bussen tillbaka. Påväg till hostelet stannade  vi till på sainsbury's för att införskaffa oss berusningsdrycker (ja, jag är 80 år)
Efter att alla hade gjort sig vackra tog vi oss ner till stranden, tanken var att sitta där men det blåste för mycket. Så vi började gå mot Brighton Pier istället. En flaska vin senare var vi framme vid den delan av stranden där alla barer och klubbar ligger. Ca 1 timme innan (och hela dagen innan det) hade jag sagt att jag inte ville till en klubb. Men som sagt med en flaska vin i blodet kändes det helt plötsigt som en bra idé!
Vilket jag absolut inte ångrar, så sjukt kul att bara kunna släppa loss,man kommer ju aldrig att träffa folk igen.
Jag och en tysk tjej stannade längst, så efter evighetspromenaden till Hostelet, med stopp för fish and chips, var vi framme vid halv fem.
Lagom till att jag har somnat väcks jag av ett henskt oljud, brandlarmet...
Jag är fortfarande imponerad över att jag fick på mig skor och jacka, och att jag fick med nyckelkortet. För jag var ju uppenbarligen bra dragen.

Tre timmar senare var det dags och gå upp!
Efter att ha ätit frukost gick vi ner till stranden och Brighton Pier, jag var så satans bakis (och väldigt trött på att de tjeckiska tjejerna pratade tjeckiska 95% av tiden) att jag sa att jag tar tåget om två timmar.

Summa summarum: Brighton är en otroligt underbar stad!
Jag kommer absolut att åka dit igen, när jag inte precis har haft influensa och med folk som kan tänka sig att prata så att man förstår.
Var nog lite dålig tajming, jag kände mig ganska kinkig!
Så Brighton måste göras om.

Tänkte få med lite bilder, men det blev för jobbigt med telefonen. Så fler bilder kommer imorgon istället! 











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar