2015-01-04

Det är visst någon som är tillbaka

Ligger i min säng i England och njuter av fåglarnas kvitter utanför. I min säng, i mitt rum! Den känslan är så skön. Det har varit så otroligt kul och skönt att vara hemma och träffa alla underbara vänner och min familj igen. Men det är något med att komma hem som också tar mig tillbaka, jag blir som en trött och tvär tonåring igen. Vill inte göra något och att bara plocka ur diskmaskinen känns som en enorm plåga. Jag går liksom tillbaka, faller tillbaka så många steg som jag här har tagit. Beslut som innan jag åkte hem kändes så självklara har nu blivit svårare att ta!

Det har varit underbara veckor hemma och jag saknar min mamma, mina bröder och vänner mer nu än jag har gjort de senaste 4 månaderna. Men jag vet att det snart blir bättre, det är här jag vill vara och allt där hemma kommer att finnas kvar!
Att först säga hej då till en familj för att sedan två veckor senare säga hej då till en annan är mer känslomässigt påfrestande än vad jag trodde!

Nä usch, nu måste jag skriva om något annat!
2015 ska bli ett så himla bra år, det ska jag se till! Skiter i nyårslöften. Jag ska bara se till att lyssna mer på mig själv. Göra det som är bäst för mig! Jag ska njuta av våren när den kommer. Spendera så mycket tid som möjligt med mina vänner här. Se till att vi kommer iväg och ser mer saker, ja och gör fler saker för den delen!!

Igår körde underbara Emma och Elsa mig till Landvetter. På Stansted stod min vp och J och väntade på mig. J började ropa mitt namn när han såg mig och kom springande för att visa sin nya leksak som han fick i jul. Han hade tydligen stått i en kvart och ropat mitt namn...
När vi kom hem möttes jag av en sjuk och ganska nedstämd T. Hon var snart sitt vanliga jag dock och jag fick en efterlängtad kram. Sen hjälpte hon mig att packa upp och smet sedan in till mitt rum så fort hon fick chansen! Valpis verkade också glad att se mig och höll på att vifta svansen av sig!
Så känner mig väl välkomnad.

Nu väntar jag bara på att mitt gäng också ska komma tillbaka, känns som att många av oss har saker att berätta för varandra.
Ska åka till gymmet om en liten stund och köra body balance, tror det är första gången jag har längtat eftet att få träna! Sen måste kag hitta nått för min förbannade mage!
God fortsättning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar