2015-01-31

mer än bara droger och dagen efter

Helg igen! Det är helt sjukt så fort veckorna går.
Igår vaknade jag upp med en hemsk baksmälla, finns en anledning till varför man inte ska dricka så mycket i veckorna. Min vm's kompisar kom över för att de precis hade gjoirt klart deras kurs för att bli mentala coacher. Jag blev liksom bara kvar i köket och ett par timmar senare hade två glas vin och ett par öl slunkit ner. Både jag min vm och grannen mådde som vi förtjänade igår. Min vm lyckades efter många om och men inte ens ta sig till jobbet, vilket betydde att jag bara behövde städa av köket och ta ut hundarna på en promenad. Väldigt skönt tyckte jag!!

I torsdags kväll när jag var ute på hundpromenad var det nästan snöstorm här, igår när jag gick kändes det som att det lika väl kunde ha varit en sval vårkväll. Idag regnar det och snöar lite då och då. Vi har april-väder i Januari. Hoppas att det betyder att våren är här snart. Ställde klockan på halv nio idag men kom upp först efter tio. Åt lite frukost och gick igenom mina anteckningar från måndagens föreläsning. Nu sitter jag i princip och väntar på att få reda på om mina vf behöver skjuts till stationen eller om jag kan åka direkt till Nora. Hennes vf är borta över helgen så vi ska ha myshelg. Vi ska möta Jana vid fyra och se 'Big Hero 6' på bio och sen blir det hämtpizza och chillkväll. Ska försöka ta mig till gymmet och gå på Body Balance passet som jag har missat två veckor nu. Stel som en pinne!! Blir troligen en kaffe med Bente på stan efter det. 

Jaha, ha en trevlig helg alla fina vänner.

2 kommentarer:

  1. Vill börja med att säga att din blogg är himla mysig!
    Jag börjar jobba som au pair i Leighton Buzzard i slutet på februari och klickade runt i hopp om inspiration pågrund av min okunnighet vad det gäller bloggar... Också hamnade jag här! :-)
    Var i Bedfordshire håller du till?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var roligt att höra!
      Vad kul att du ska åka till England, du kommer att älska det!
      Jag bor i Arlesey, en liten by. Så ganska långt från Leighton dessvärre!
      Kram

      Radera