2015-03-07

sist när jag prata med dig, hade du luften kvar

Sitter med morgonens kaffe och slösurfar, lyssnar på fåglarnas kvittter och  njuter av att solen skiner ute!
Snart ska jag ut och hjälpa till med hästar och stall, vårstädning på gång.

Förra torsdagen började jag min "volontär träning", min vm är med i en organisation som heter Learning to Listen. Genom dem finns en välgörenhet som kallas Autism Angels, de anordnar "Family fun days" där familjer med barn på spektrat får komma hit och bara vara i princip. Mysa med hästarna och få en fristad för några timmar. Jag tänker inte en försöka förklara vad träningen går ut på, för det kommer låta alldeles för flummigt. Men man skulle kunna säga att det handlar om personlig utveckling. Så jag har varit minst sagt känslosam denna vecka. Det rör om en jäkla massa och det kommer bli tufft som fan, jag som alltid isolerar mig med mina problem och känslor. Jag tvingar nu mig själv att öppna upp och vara ärlig främst mot mig själv men också folk omkring mig. Förhoppningsvis kommer jag ut som en bättre människa på andra sidan!

Elin var här förra helgen och vi spenderade i princip hela Lördagen med att gå runt i London. Så mysigt att ha henne här, även om tiden gick alldeles för fort!

Jobbade som vanligt denna veckan, mycket känslor lite här och var men börjar nu landa lite grann, men snart ska väl det upp till ytan igen!

Nä nu får folk snart ta och röra på fläsket och ta sig ut till stallet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar