2014-09-05

Men ta aldrig handen från nån som älskar dig

H*****e! Hade just påbörjat ett inlägg men det försvann. Var tvungen att kolla mina bilder för att försöka orientera mig i mitt liv. Dagarna flyter liksom samman och jag hade ingen aning om när jag hade gjort vad!

Sammanfattar vad jag hade skrivit.
1. Beklagat mig över hur dålig jag är på att blogga.
2. Konstaterat att jag varit här i två veckor. Känns som längre. Fast ändå inte.
3. Börjat på någon slags sammanfattning över veckan som gått sedan jag sist skrev. Skrev fel som satan, fick inte ihop dagarna och bestämde mig för att kolla mina bilder. Inlägget försvan. Så nu börjar jag om.

Lördag: sov länge, gjorde ingenting. Tog en promenad. Gock till Tesco. Njöt av tystnaden i huset då bara jag var hemma. Men var otroligt tacksam över hundarnas sällskap.
Söndag: lugn förmiddag. Vid två plockade Petra upp mig (au pair som bor i närheten) och vi åkde till Hitchin, drack kaffe, gick o affärer och satt i en park.
Måndag: jag hade barnen från 9-15. De hade blivit lovade varsin tidning om de skötte sig, vilket de gjorde tills vi skulle gå och köpa dem. Då var allt fel enligt lilltjejen. Jag och storebror gjorde allt vi kunde för att göra henne nöjd. 30 min senare var vi påväg. Mötte deras mormor på vägen och gick till henne en stund. Gick hem åt lunch. Jag fick för mig att jag slutade ett och tänkte att ja det här gick ju smidigt. Ingen kom hem. Barnen var otroligt trötta. Båda grät och jag höll på att springa där ifrån och dränka mig typ! Jaja, överlämnade till slut två trötta och rödgråtna barn till en överlycklig mamma.
Tisdag: jag fick nog av tjuriga tv-tittande barn och förbjöd tv i två timmar. Vilket gick över förväntan. De lekte ute i solen och var oftast sams!
Onsdag: jag jobbade bara 13-16. Barnen tittade på tv, jag läste och försökte avfärda bråk.
Torsdag: nu inser jag återigen att jag inte kommer ihåg vad vi gjorde. Jag började i alla fall halv åtta, stekte pannkakor till frukost. Stängde nog av tv:n och sa åt dem att leka. Vet att det slutade med att de spelade på min mobil, efter att de lovat att de skulle rita med mig. T hittade en pipett bland pennorna och insåg att man kunde suga ut färgen med den. Jippi!
Gick efter lunchen med dem till deras mormor.
Fredag: idag alltså. Började halv åtta. Pannkakor till frukost. Lite tv för barnen medan jag fixade köket. Började plocka ihop saker inför vår lilla utflykt. Något jag har insett att man gör INNAN man ser till att barnen är klara. För så fort de har fått skor på sig flyger de ut genom dörren. Kom smidigt iväg till en typ av park/bondgård. Alltså gjord för barn, med lekplatser, olika djur och ja massa annat. Väl där får jag reda på att de öppnar om 45 min.JÄTTEKUL att vänta med barn i nästan en timma. Väl inne gick allt bra, lite gnäll, gråt och tjur. Men överlag gick allt bra. Hem igen efter ett par timmar. Lät två sjukt trötta barn titta på tv och äta bröd i soffan trotts att städerskan varit här idag.
Slutade vid fem och har sedan dess legat i sängen.

Någon gång under förra veckan fick jag börja köra bilen. Såååå sjukt konstigt att köra på fel sida!
Men det har gått bra. Var dock sjukt nervös när jag skulle köra första gången själv idag, med barnen i bilen dessutom.
Men ja, tack gode gud för att det är en automat bil. Det heter inte så va? Kommer inte på vad man säger.

Nu återstår middag med de vuxna i familjen. Lite prat om nästa vecka då barnen börjar skolan igen (äntligen) och genomgång av mittt schema. Sen kommer jag nog somna ovaggad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar