2014-09-06

fortsätt som ett höstlöv i vårens första flod

Nämen se på fan, ett inlägg idag med!

Ledig lördag.
Planen idag var att träffa två andra au pairer för en fika.
Skulle åka och hämta en av dem i en annan by, som inte ligger så långt härifrån. Trodde att jag kunde vägen dit, hade kollat på kartan och tänkte att ja men det här fixar jag. Med en sjuklig övertro på mig själv gav jag mig iväg. 40 min senare hade jag hunnit köra igenom min by 300 ggr, försökt använda Apples skit-gps och var på gränsen på att börja lipa, ringa min värdfamilj och be dem hämta mig! Fortsatte köra ändå och hamnade på A1 - stor motorväg med noll chanser att vända om. Komm till slut fram till en rondell, kunde vända. Körde i fel fil i säkert 10 min innan jag fattar att folk nu hatar mig eftersom att jag ligger i omkörningsfilen. Hittade tillslut en avfart till Letchworth, där jag skulle möta den andra tjejen. Åkte dit. Gav upp att hitta till byn där jag skulle hämta upp den första tjejen. Hur jag kunde tro att jag skulle hitta är ett under, jag hittar ju fasen knappt i min egen ficka!

Jaja, tog en fika på Costa i alla fall.
Och ja! Jag körde vilse även på vägen hem.
Stort äventyr idag.
Familjen konstaderade att de måste sätta in sat-naven i bilen. Jotack, mycket smart idé! Innan dess hade de dock ganska roligt åt mitt obefintliga lokalsinne.

Nu ska jag fortsätta kolla på x-factor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar