2014-09-13

det gör ont att veta, men lika ont undra

Japp, ännu en vecka har passerat utan att jag har blivit bättre på att skriva.
Har faktiskt inte tänkt på det.

I alla fall...
Barnen började skolan i måndags så allt börjar sakteligen bli som det ska vara. 
Jag är helt slut, att ständigt uppleva nya saker, aldrig riktigt kunna slappna av och ständigt växla mellan två språk kräver mer energi än man tror! 
Tror att hemlängtan börjar smyga sig på med. Har inte känt av det så mycket än, började nästan bli lite orolig ett tag! Att det på något sätt skulle byggas upp så att när den väl kom skulle det bli värre än vad det brukar. Men kanske har den inte riktigt kommit än för att jag trivs så bra här. 
Jag väntar fortfarande på den tiden då allt börjar kännas mer vant här, för just nu är det stundtals ganska svårt att inte riktigt känna sig hemma här.
Jaja, massa djupt babbel! 

Idag var jag med när min värdmamma (och de andra som jobbar med henne ) hade en typ av provapå grej med sin mentala coaching med hästarna. Väldigt svårt att förklara vad det är men det var riktigt spännande att se. Även om min tanke var att bara stå lite vid sidan av och observera, men helt plötsligt var det någon som frågade mig vad jag förväntade mig av de följande timmarna! 10 min senare står jag i en ring och skriver ner saker om min hälsa, bakgrund och personer som jag borde ha en öppnare kommunikation med... 
Har så himla svårt för sådana saker och kände mig så sjukt obekväm! 
Men jag överlevde ju uppenbarligen det och lärde mig säkert något på vägen.

Resten av dagen har jag mest legat och läst, förutom den lilla promenaden bort till tesco. 

Imorgon ska jag träffa en annan svensk au pair i London, ser väldigt mycket fram emot det! 

Är som vanligt dålig på att ta bilder, så här kommer ytterligare några super roliga bilder på omgivningen! 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar