2014-09-22

om du vill ha en idiot, lägg din hand i min

Godkväll!
Blev så besviken nu, ville kolla på kockarnas kamp. Men icke, det kan man bara se i sverige!

Ska ta och berätta om min helg tänkte jag.
I lördags tog jag först bussen till stationen, missade hållplatsen men kom i god tid till tåget ändå. Min vm hade tydligen blivit lite orolig när hon fick reda på att jag skulle åka buss första gången. Att jag inte skulle hitta och att jag inte visste när de gick.  Hon är så söt. Men jag lyckades ta mig hela vägen till London. Måste säga att biljettsystemet här är så underbart, i en automat på stationen kan jag köpa tur och retur till London och på samma biljett få tillgång till all transport i London. Det är såååå smidigt.
Väl i London tog vi en liten sväng till Oxford street,  insåg snabbt att ingen av oss var så sugna på att trängas med alla dessa människor och letade upp ett Primark i utkanten istället. Så vi hamnde i Kilburn. Där köpte jag bl.a. en pyjamas och hittade ett Poundland med mina no.1 craving chips!
Efter att ha kollat lite i affärer bestämde vi för att äta, kommer inte ihåg vad det hette men jag åt en underbart god pizza med pesto, grädde(!), tomater och buffelmozarella.
Vi tog det väldigt lugnt ich satt och pratade en bra stund, skönt att inte stressa runt.
Vi började sen leta efter ett forever 21 och det tog oss till ett köpcentrum i Stratford. Där var jag bara tvungen att springa in på Primark igen och köpa en kappa. Sen var det dags att bege sig hemåt.
Blev upphämtad av min vp och han kompis och han tycket att mitt shoppande betydde att han gav mig för mycket betalt... (På skämt alltså, mina värdföräldrar HAR humor. Tack gode gud för det!)
Väl hemma vae jag så trött att jag gick raka vägen till min säng och började kolla på något svenskt tv-program. Efter ett tag kom min vp in med en öl till mig, jag har verkligen hittat den bästa familjen i hela England!

I söndags åkte jag och min vm till hundklubben för att se om det fanns någon kurs jag och valpis kunde vara med på. Träffade en av tränarna där som var så otroligt gullig, sa typ 3 gånger att min Hogwarts tröja var helt amaaaazing! Så som det ser ut nu så kommer jag ocj valpis börja med att träna för henne och sen börja i en klass.
Var hemma i ca 30 min innan Nora kom och hämtade mig. Detta är alltså den tyska tjejen som jag skulle ha hämtat men körde så otroligt vilse att det liksom aldrig blev så. Vi åkte till Letchworth och mötte upp två andra au pairer, Annika och Jana. Vi satt först på costa och pratade mest om våra familjer och "våra" barn. Hur jobbiga de kan vara ibland men så otroligt söta i nästa sekund.
När costa stängde gick vi till en park och fortsatte att tjöta där.
Mitt i allt kommer en pappa med hans lilla son, sonen ler väldigt mycket mot oss och sen vill han göra high five. Allt verkar helt normalt till pappan sträcker över ungen till Jana med orden "let's see if you're an natural", vi alla tyckte att situation var minst sagt konstigt och vi var nog alla oroliga över att vi helt ofrivilligt skulle bli tvugna att adpotera en liten indisk pojke!
När det blev för kallt gick vi till en pub för att äta (och dricka öl för min del). Vi hade väldigt trevligt och jag skrattade så att jag började gråta, ja inte bara jag faktiskt. 
Det var väldigt kul att träffa människor som man delar samma humor med och som bara känns så rätt efter bara ett par timmar.
När jag kom hem sa mina vf att de var oroliga att jag hittat mitt pass och åkt hem (de har tidigare sagt att de skulle gömma det så att jag aldrig kunde lämna dem) för att jag vanligtvis är hemma innan 7.
Min vp var jättestolt över att ha hittat "svenska" köttbullar...

Idag har allt rullar på i sin vanliga ordning och inget extremt spännande har hänt.
Nu väntar jag på mat, jacked potato tror jag. Vet inte var det är, får väl googla det!
Update:
1. Det är jacket potato, inte jacked.
2. Det är bakad potatis, som jag har ätit förut. Men då hette det just baked potato.
Här hoppades jag på något nytt spännande, men icke!

2 kommentarer:

  1. Åh jag blir nästan lite avis på ditt aupair-liv :P Verkar som en riktigt skön familj!
    Blogga på, jag kikar in varje dag och hoppas på att du skrivit något nytt ;)
    KRAM // Ossstthliiinnn

    SvaraRadera