2015-01-11

letar efter nått att säga som kan ändra allt

En vecka sedan jag skrev senast.. Bara att ge upp jag kommer aldrig bli en bra bloggare!
Till mitt försvar så har surfplattan gett upp och datorn har bara engelskt tangentbord... Känns lite väl krystat att skriva på engelska och att skriva utan åäö är ju bara för jobbigt att läsa! Men snart måste jag köpa ett svenskt då jag ska plugga en distanskurs (wihooo) och då kanske jg blir bättre på detta! 

Veckan har flutit på som vanligt. Först kunde jag knappt äta utan att må illa dock och lagom till att det släppte fick min kropp nog, att har fyra sömnlösa nätter och inte mycket mat samt att sakna Sverige blev för mycket. Har varit helt slut hela veckan och i början kände jag mig svimmfärdig så fort jag gjorde något. 
Men nu tror jag att jag börjar bli bättre.

Har haft en toppen helg, har ansträngt mig för att göra något varje dag då jag över julen började fundera över mitt sociala liv, eller avsaknaden av det snarare! Fanns helger då jag knappt lämnade mitt rum! Det är jätteskönt att bara slappa och kolla på tv! Men inte i 48 timmar.
I fredags var jag och Rike ute och åt och Matthew, Luke och en kompis till dem som jag dessvärre glömt namnet på gjorde oss sällskap över ett par glas. Mycket trevligt och skönt att vakna upp på lördagen utan att vara bakis.
I lördags sov jag dock ganska länge, vilket var behövligt då jag natten innan knappt sov någonting. Blev väckt av hundarna som skällde som galningar i köket. Men eftersom att jag är den som alltid får höra att jg sover så djupt tänkte jag att om det är något så har de andra redan vaknat.. Efter 20 min blev jag så jävla arg för att de fortfarande skällde och inte lät mig sova så jag gick upp och kollade ut genom fönstret.. Där stod våra fyra hästar och åt gräs! Så halv tre var jag ute och vallade hästar.
Tillbaka till lördagen, jag hade en lat morgon och satt mest framför datormiljö fixade med CSN och annat tråkigt. Sen tog jag en promenad i halvstormen. Åkte sen och hämtade Nora och Laura (körde vilse igen) och åkte in till Letchworth för en kaffe, bio och mat. Filmen kan ha varit det konstigaste jag någonsin sett "Into the woods" var som en blandning av sagor, musikal, familjefilm, drama, komedi och god knows what! Inte värd att se, Inge på bio i alla fall!!
Idag var jag som vanligt på ett bodybalance pass, vad jag älskar de passen! När jag inte varit där på ett tv kan jag knappt röra mig så de funkar verkligen. Lite senare mötte jag Bente i Hitchin för en kaffe på starbucks. Vi satt där i nästan 3 timmar och pratade om allt möjligt. Så mysigt! 

Nu sitter jag med en öl och chips och väntar på att "Gone girl" ska buffra. Har läst boken och vet att slutet är ett stort jävla mind fuck och helt kasst men vill ändå se filmen. 
Ha det bäst alla mina fina vänner hemma i Sverige! Hoppas att ni inte har blåst bort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar